Poruszający i jasny przekaz…
Dziennikarze RP | 14 maj 2016 15:28 | Jeden komentarz
…Taka jest Prasowa Okładka Roku. GrandFront 2015 zdobyła redakcja Polska The Times za okładkę nr 33. Autorem zwycięskiej strony tytułowej jest Tomasz Bocheński.
„Znakomity pomysł, bezbłędna kompozycja, lapidarne hasło tytułowe (w reakcji na zamachy terrorystyczne w Paryżu, w listopadzie 2015 roku) i profesjonalna realizacja całości” – w opinii Tomasza Kuczborskiego ze Studia Q, jurora Konkursu GrandFront 2015 – odróżniały ją zdecydowanie od okładek gazet codziennych „zwykle krzyczących licznymi tytułami i zdjęciami”. Kuczborski patrząc na najlepszą polską okładkę prasowa 2015 powiedział: „Nie umiem jednak powstrzymać natrętnej myśli, że nie mogę na nią patrzeć i wolałbym, aby nigdy nie musiała powstać”.
Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2015 odbył się po raz czternasty. Statuetki GrandFront i ArtFront od lat są prestiżowym wyróżnieniem dla twórców grafiki prasowej w Polsce. Od czterech lat jury nagradza najlepsze publikacje cyfrowe, w tym roku nagrody przyznano w trzech kategoriach.
W tegorocznej edycji konkursu o miano najlepszej okładki w2015 roku rywalizowało ponad 200 redakcji prasy o zasięgu lokalnym, regionalnym i ogólnokrajowym. Zgłoszono 432 prace w 9 kategoriach dla prasy drukowanej. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii Hobby (96) oraz Rodzina i dom (72). O nagrody w kategoriach dla wydań cyfrowych rywalizowało 18 aplikacji mobilnych, stron internetowych i publikacji na tablety. Ponadto redakcje przysłały 26 zgłoszeń do nagrody specjalnej.
Zwycięzców Konkursu wyłoniło jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej – dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Przewodniczącym jury był Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy. Wybór laureatów wywołał wiele emocji wśród 31 jurorów, którzy oceniali nie tylko techniczną precyzję twórców, „czystość” kompozycji czy zastosowaną kolorystykę, ale przyglądali się także pomysłom na przedstawienie tematu oraz wywoływanym przez poszczególne okładki emocjom.
Patronat nad Konkursem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współorganizatorem Konkursu było Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. „Cieszę się z tego szczególnego mariażu sztuki i mediów – to dziedziny, które są sobie wyjątkowo bliskie. To także doskonała okazja, aby pożegnać się ze starą siedzibą Muzeum w pawilonie „Emilia” – liczymy na to, że w przyszłości będziemy mieli okazję dalej wspierać Konkurs GrandFront, który pokazuje najlepsze przykłady łączenia formy i ważnych treści” – mówił podczas gali finałowej Marcel Andino Velez, wicedyrektor MSN.
Najlepsze okładki w poszczególnych kategoriach można oglądać na wystawie przy ul. Foksal 3/5. Zwycięskie prace będą prezentowane multimedialnie w salonach EMPIK. Wyróżnione okładki i strony tytułowe można obejrzeć także na stronie internetowej Konkursu: www.grandfront.pl.
Barbara Janiszewska
Komentarze
Jeden komentarz do “Poruszający i jasny przekaz…”
Pozostaw komentarz:
czwartek, 19 - maj - 2016, godz. 12:11
Gratulacje dla redakcji „Polska the Times”, ale przede wszystkim dla Tomasza Bocheńskego – autora zwycięskiej strony tytułowej w Konkursie „GrandFront 2015”. Panie Tomaszu – tak trzymać !!!
Z dziennikarskim pozdrowieniem.
Wojciech Grabowski
Przewodniczący Naczelnego Sądu Dziennikarskiego SD RP.