Poruszający i jasny przekaz…

| 14 maj 2016  15:28 | Jeden komentarz

Untitled
Taka jest Prasowa Okładka Roku. GrandFront 2015 zdobyła redakcja Polska The Times za okładkę nr 33. Autorem zwycięskiej strony tytułowej jest Tomasz Bocheński.

Znakomity pomysł, bezbłędna kompozycja, lapidarne hasło tytułowe (w reakcji na zamachy terrorystyczne w Paryżu, w listopadzie 2015 roku) i profesjonalna realizacja całości” – w opinii Tomasza Kuczborskiego ze Studia Q, jurora Konkursu GrandFront 2015 – odróżniały ją zdecydowanie od okładek gazet codziennych „zwykle krzyczących licznymi tytułami i zdjęciami”. Kuczborski patrząc na najlepszą polską okładkę prasowa 2015 powiedział: „Nie umiem jednak powstrzymać natrętnej myśli, że nie mogę na nią patrzeć i wolałbym, aby nigdy nie musiała powstać”.

Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2015 odbył się po raz czternasty. Statuetki GrandFront i ArtFront od lat są prestiżowym wyróżnieniem dla twórców grafiki prasowej w Polsce. Od czterech lat jury nagradza najlepsze publikacje cyfrowe, w tym roku nagrody przyznano w trzech kategoriach.

W tegorocznej edycji konkursu o miano najlepszej okładki w2015 roku rywalizowało ponad 200 redakcji prasy o zasięgu lokalnym, regionalnym i ogólnokrajowym. Zgłoszono 432 prace w 9 kategoriach dla prasy drukowanej. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii Hobby (96) oraz Rodzina i dom (72). O nagrody w kategoriach dla wydań cyfrowych rywalizowało 18 aplikacji mobilnych, stron internetowych i publikacji na tablety. Ponadto redakcje przysłały 26 zgłoszeń do nagrody specjalnej.

Zwycięzców Konkursu wyłoniło jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej – dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Przewodniczącym jury był Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy. Wybór laureatów wywołał wiele emocji wśród 31 jurorów, którzy oceniali nie tylko techniczną precyzję twórców, „czystość” kompozycji czy zastosowaną kolorystykę, ale przyglądali się także pomysłom na przedstawienie tematu oraz wywoływanym przez poszczególne okładki emocjom.

Patronat nad Konkursem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współorganizatorem Konkursu było Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. „Cieszę się z tego szczególnego mariażu sztuki i mediów – to dziedziny, które są sobie wyjątkowo bliskie. To także doskonała okazja, aby pożegnać się ze starą siedzibą Muzeum w pawilonie „Emilia” – liczymy na to, że w przyszłości będziemy mieli okazję dalej wspierać Konkurs GrandFront, który pokazuje najlepsze przykłady łączenia formy i ważnych treści” – mówił podczas gali finałowej Marcel Andino Velez, wicedyrektor MSN.

Najlepsze okładki w poszczególnych kategoriach można oglądać na wystawie przy ul. Foksal 3/5. Zwycięskie prace będą prezentowane multimedialnie w salonach EMPIK. Wyróżnione okładki i strony tytułowe można obejrzeć także na stronie internetowej Konkursu: www.grandfront.pl.

 

Barbara Janiszewska

 

Komentarze

Jeden komentarz do “Poruszający i jasny przekaz…”

  1. wojciech
    czwartek, 19 - maj - 2016, godz. 12:11

    Gratulacje dla redakcji „Polska the Times”, ale przede wszystkim dla Tomasza Bocheńskego – autora zwycięskiej strony tytułowej w Konkursie „GrandFront 2015”. Panie Tomaszu – tak trzymać !!!
    Z dziennikarskim pozdrowieniem.
    Wojciech Grabowski
    Przewodniczący Naczelnego Sądu Dziennikarskiego SD RP.

Pozostaw komentarz:





  • Międzynarodowa Legitymacja Dziennikarska

    legitymacja Członkowie naszego stowarzyszenia mogą uzyskać legitymacje dziennikarskie (International Press Card) Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy FIJ (IFJ), z siedzibą w Brukseli.
  • POLECAMY

    Dziennikarz Olsztyński
    4/2024
       
    BEZPIEKA WIECZNIE ŻYWA Trafiamy na książkę Jacka Snopkiewicza „Bezpieka zbrodnia i kara?”, wydaną wprawdzie przed trzema laty, ale świeżością tematu zawsze aktualna. „Bezpieka” jest panoramą powstania i upadku Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego, urzędu uformowanego na wzór radziecki w czasach stalinizmu.

    Więcej...


    Wojciech Chądzyński: Wrocław, jakiego nie znacie Teksty drukowane tutaj ukazywały się najpierw w latach 80. ub. wieku we wrocławskim „Słowie Polskim”, nim zostały opublikowane po raz pierwszy w formie książkowej w 2005 roku.

    Więcej ...


    Magnat prasowy, który umarł w nędzy 17 grudnia 1910 roku ukazał się w Krakowie pierwszy numer Ilustrowanego Kuryera Codziennego – najważniejszego dziennika w historii polskiej prasy. Jego twórca – pochodzący z Mielca – Marian Dąbrowski w okresie międzywojennym stał się najpotężniejszym przedsiębiorcą branży medialnej w Europie środkowej.

    Więcej ...


    Olsztyńscy dziennikarze jako pisarze Niezwykle płodni literacko okazują się członkowie Olsztyńskiego Oddziału Stowarzyszenia. W mijającym roku ukazało się sześć nowych książek autorów z tego grona. Czym mogą się pochwalić?

    Więcej ...



    Wyścig do metali rzadkich Niedawno zainstalowany w Warszawie francuski wydawca Eric Meyer (wydawnictwo o dźwięcznej nazwie Kogut) wydał na przywitanie dwie ciekawe pozycje, z których pierwszą chcemy przedstawić dzisiaj. To Wojna o metale rzadkie francuskiego publicysty Guillaume Pitrona, jak głosi podtytuł Ukryte oblicze transformacji energetycznej i cyfrowej.

    Więcej...

     

  • RADA ETYKI MEDIÓW

  • ***

    witryna4
    To miejsce przeznaczamy na wspomnienia dziennikarzy. W ten sposób staramy się ocalić od zapomnienia to, co minęło...

    Przejdź do Witryny Dziennikarskich Wspomnień

    ***

  • PARTNERZY

    infor_logo


  • ***

  • FACEBOOK

  • ARCHIWUM

  • Fundusze UE

    Komitety Monitorujące Reprezentacja Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej jest pełnoprawny, członkiem Komitetów Monitorujących programy krajowe i programy regionalne. Aby wypełnić wszystkie wymogi postawione przed Stowarzyszeniem Dziennikarzy podajemy skład poszczególnych Komitetów Monitorujących.

    Więcej...