Drugi zamach prezesa na pracowników TVP S.A.

| 16 Gru 2013  00:19 | Brak komentarzy

tvp

Zarząd TVP S.A. w składzie Juliusz Braun, Bogusław Piwowar, Marian Zalewski, wspierany usłużnie przez Radę Nadzorczą TVP S.A. pod przewodnictwem Stanisława Jakiełka (te nazwiska należy zapamiętać) podejmuje drugą próbę wyprowadzenia pracowników do firmy zewnętrznej. Po 16 grudnia br., jak poinformował PAP rzecznik TVP Jacek Rakowiecki, ruszy przetarg na firmę zewnętrzną, do której ma być przeniesionych ok. 500 pracowników Telewizji Polskiej, w tym w większości dziennikarzy.


Do wyłonionej w przetargu firmy zewnętrznej, według pokrętnej zapowiedzi prezesa J. Brauna, zostaną oddelegowani (!?) pracownicy i współpracownicy zatrudnieni nie tylko na stanowiskach dziennikarzy, lecz również na stanowiskach grafików, charakteryzatorów i montażystów. Po przeniesieniu mają oni przez rok otrzymywać wynagrodzenie w niezmienionej wysokości. Przez dwa lata będą mieli zagwarantowane zlecenia z telewizji.

W pierwszym przetargu oferty złożyły cztery agencje. Jedyna firma – Gi Group – która dotarła do finałowego etapu, wycofała swoją ofertę. Obok niej w przetargu startowały: firma Manpower Group oraz dwa konsorcja – firm Wadwicz, The Chimney Pot i Floty Filmowej oraz firm Murator, Time i Medella należące do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych.
Wybrana przez TVP firma Gi Group Sp. z o. o., jak można przeczytać w materiałach reklamowych, jest agencją zatrudnienia – agencją pracy tymczasowej oraz agencją doradztwa personalnego. Celem działalności spółki i jednostek podległych jest rekrutacja, doradztwo personalne i dostarczanie we wskazanym czasie i wskazanym miejscu pracowników tymczasowych do pracodawcy na zasadzie wypożyczenia zgodnie z wymaganiami przepisów prawa. W innym miejscu ta sama firma Gi Group jawi się jako międzynarodowa agencja pracy, której głównym zadaniem jest oferowanie w pełni wykwalifikowanych pracowników tymczasowych. Kierownictwo firmy Gi Group zapewnia: „jesteśmy liderem na rynku włoskim oraz jedną z czołowych agencji w krajach, w których działamy. W Polsce jesteśmy w pierwszej dziesiątce rankingu agencji pracy tymczasowych, zatrudniamy ponad 20 000 pracowników tymczasowych i z roku na rok liczba ta znacznie wzrasta”.

Na dzisiejszym rynku pracy jednym z ważniejszych elementów jest oszczędność czasu i pieniędzy. Wiedząc o tym specjaliści z firmy Gi Group oferują także usługi z pełną obsługą outsourcingową. W zbawienny skutek tej usługi dla wyhodowanego deficytu uwierzyli członkowie Zarządu TVP z prezesem Juliuszem Braunem na czele, decydując się na wyprowadzenia na zewnątrz ponad 500 pracowników. Z tym że firma GI Group sprawę stawia jasno „elastyczne dopasowanie się do potrzeb rynku wymaga od firm ciągłej analizy kosztów. Na jej podstawie często zapadają decyzje o wyprowadzeniu poza działalność firmy procesów, które nie wiążą się bezpośrednio z kluczową działalnością przedsiębiorstwa. Polskie firmy coraz częściej korzystają z możliwości, jakie niesie ze sobą outsourcing i powierzają obsługę księgowości, administracji kadrowo – płacowej czy też obsługę systemów informatycznych na zewnątrz przedsiębiorstwa, w ręce firm specjalizujących się w tego typu usługach”.

Tymczasem prezes Braun zapominając albo udając, że nie wie, iż dziennikarze, operatorzy i charakteryzatorzy czy montażyści są „kluczową działalnością” telewizji, właśnie tę grupę pracowników postanowił, przy pomocy firmy Gi Group, wyprowadzić na zewnątrz TVP. Nie można się więc się dziwić, że firma Gi Group prawdopodobnie po zorientowaniu się, że nie chodzi o księgowych, pracowników kadrowo-płacowych czy informatyków, lecz głównie o dziennikarzy, wycofała się z przetargu.

Prezes Braun próbuje po raz drugi dokonać zamachu na pracowników. Zastanawiające, jakiego fortelu użyje w drugim podejściu do outsourcingowego przetargu, jak przekona agencje pracy tymczasowej, że dziennikarze, producenci, operatorzy, montażyści to margines działalności w telewizji publicznej, bo że tak uważa, to już wiemy.

*

Związkowcy z TVP podkreślają, że „zrobią wszystko, aby manipulacjom Zarządu TVP przeciwdziałać”. Przewodnicząca Związku Zawodowego Pracowników Twórczych i Technicznych Mediów Polskich Wizja – Barbara Markowska-Wójcik zapowiedziała, iż podjęta będzie decyzja, o wznowieniu akcji strajkowej, którą zawieszono w związku z brakiem rozstrzygnięcia pierwszego przetargu.

Andrzej Maślankiewicz

Komentarze

Pozostaw komentarz:





  • POLECAMY

  • ***

    witryna4
    To miejsce przeznaczamy na wspomnienia dziennikarzy. W ten sposób staramy się ocalić od zapomnienia to, co minęło...

    Przejdź do Witryny Dziennikarskich Wspomnień

    ***

  • MEDIA

    Janusz Kawecki z KRRiT: nie chciałem nagrody i przekazałem ją na cele charytatywne, mogę dołożyć się do kosztów ochrony Kaczyńskiego Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji prof. Janusz Kawecki zapewnił, że był przeciwny przyznawaniu mu nagrody za ub.r. i w całości przeznaczył ją na różne cele charytatywne. Jednocześnie skrytykował media w negatywnym tonie opisujące duże wydatki na ochronę prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. Czytaj więcej...
    ***
    VN zwrócił żonie Urbana pieniądze z licytacji występu w „Szkle kontaktowym” W styczniu br. redakcja „Szkła kontaktowego” TVN24 prowadziła licytację występu w programie. Licytację zakończono wynikiem 30 800 zł, a cały dochód trafił na konto WOŚP. Występ wylicytowała Małgorzata Daniszewska, żona redaktora naczelnego tygodnika „Nie” Jerzego Urbana, która jednak nie pojawi się w „Szkle”. - Wszystkie pieniądze, które wpłacili zostały im zwrócone. Nie każdy potrafi się bawić, a my nie możemy oddawać naszych łamów po to, żeby ktoś reklamował swoje pismo - stwierdził Tomasz Sianecki. Czytaj więcej...
    ***
    Polsat News: „Wydarzenia i opinie” zamiast „Gościa Wydarzeń”, prowadzącymi Gawryluk, Mosór i Wrześniewska-Sieger Od dzisiaj w Polsat News po głównym wydaniu „Wydarzeń” zamiast „Gościa Wydarzeń” będzie emitowany od poniedziałku do piątku nowy, dłuższy program „Wydarzenia i opinie”. W różne dni będą go prowadziły Dorota Gawryluk, Agnieszka Mosór i Joanna Wrześniewska-Sieger. Czytaj więcej...
    ***
    „Nasz Dziennik” zamieścił wzór zgłoszenia do prokuratury plakatu PO, na którym „Rydzyk wziął 94 mln zł dotacji” Na kolejnym plakacie Platformy Obywatelskiej krytykującym premie i dotacje przyznawane przez obóz rządzących znalazł się o. Tadeusz Rydzyk. - Atakowali i atakują nas cały czas przeróżnymi kłamstwami, a najbardziej tym, jaki to rzekomo jestem bogaty. To wszystko miało służyć temu, żeby zniechęcić ludzi, żeby nie utrzymywali naszych katolickich mediów - skomentował o. Tadeusz Rydzyk. A „Nasz Dziennik” zachęca czytelników, żeby zgłaszali plakat do prokuratury. Czytaj więcej..
    ***
    Dziennikarze śledczy z Czech czują się zastraszani przez policję Troje dziennikarzy śledczych, którzy m.in. zajmują się biznesową działalnością szefa ruchu ANO, premiera Andreja Babisza, przekazało w czwartek agencji CTK oświadczenie, w którym sugerują, że policja chce ich zastraszyć lub zniechęcić do dalszej pracy. Czytaj więcej..
    ***
    Krzysztof Czabański grozi pozwem za sugestie, że dostał 72 tys. zł nagród jako wiceminister kultury Szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański zapowiada wystąpienie do prokuratury i sądu, ponieważ Platforma Obywatelska zarzuca mu wzięcie 72 tysięcy zł nagrody. Czabański utrzymuje, że dostał tylko 6 tys. zł. - Będę domagał się przeprosin i wpłacenia 72 tysięcy na toruńskie schronisko dla zwierząt - zapowiada Czabański w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. Czytaj więcej...
    ***
    KRRiT o 82 tys. zł na nagrody: przyznano je zgodnie z przepisami, poprzedni skład wydał 6 razy więcej służbowymi kartami Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji potwierdziła, że w ub.r. jej członkowie otrzymali 81,7 tys. zł netto kwartalnych nagród. Jednocześnie zwróciła uwagę, że w 2015 roku poprzedni skład KRRiT dostał 60 tys. nagród, za to jego wydatki służbowymi kartami kredytowymi wyniosły 40 tys. zł, podczas gdy obecni członkowie KRRiT w ub.r. wydali w ten sposób 6,1 tys. zł. Czytaj więcej...
    ***
    Prezes PiS sugeruje, że wywiad z nim dla Wpolityce.pl był nieprawdziwy Jarosław Kaczyński, prezes Prawa i Sprawiedliwości zaprzeczył, że w wywiadzie dla serwisu Wpolityce.pl mówił, że radził Beacie Szydło: „pokaż proszę pazurki”. Czytaj więcej...
    ***
    KRRiT ma zastrzeżenia do nowych telewizji naziemnych Żaden z nowych telewizyjnych kanałów naziemnych nie był tworzony zgodnie ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z koncesji – stwierdziła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Czytaj więcej...
  • WYDARZENIA

    Laureaci Nagród SDP
    21 marca , pierwszego dnia wiosny,jak zaznaczył prezes Krzysztof Skowroński, w Domu Dziennikarza w Warszawie odbyła się uroczystość rozdania dorocznych nagród SDP.Poniżej lista laureatów.
    Czytaj więcej...
  • PARTNERZY

    infor_logo


  • FACEBOOK

  • Międzynarodowa Legitymacja Dziennikarska

    legitymacja Członkowie naszego stowarzyszenia mogą uzyskać legitymacje dziennikarskie (International Press Card) Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy FIJ (IFJ), z siedzibą w Brukseli.
  • Menu

  • Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy


    Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej jest organizacją członkowską Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy.
  • Tagi

  • ARCHIWUM