MAKŁOWICZ ZDRADZA KULISY ODEJŚCIA Z TVP

| 13 Lis 2017  10:24 | Brak komentarzy

Robert Makłowicz, foto: Piotr Bieniecki www.fototeo.pl licencja: CC BY-SA 4.0

Dziennikarz Robert Makłowicz zdradził w rozmowie z Plejadą kulisy swojego konfliktu z TVP, który skutkował zakończeniem trwającej 20 lat współpracy z Telewizją Polską.

Robert Makłowicz opowiada, że podczas nagraniu programu „Bake Off – Ale ciacho!” do studia przyszła ekipa telewizyjna z informacją, że potrzebują wypowiedzi dziennikarza do spotu, ze względu na zbliżającą się prezentację nowej ramówki. – Chcieli dać mi gotowy tekst do wyrecytowania przed kamerą. Odmówiłem, bowiem w telewizji zawsze mówię własnymi słowy i wyłącznie to, co chcę powiedzieć. Powiedziałem im też, że nie mogę chwalić TVP jako całości, bowiem uważam obecne programy informacyjne za nachalną propagandę – zaznaczył.


Jak mówi dziennikarz, zaproponował, że wypowie zdanie na temat swojego programu, które brzmieć miało: „Telewizja smakuje różnie, ale ten program wyłącznie słodko i doskonale”. Po tym, jak wypowiedział zdanie, kobieta, która jak się później okazało, była drugą reżyserką filmu „Smoleńsk”, poprosiła go, aby powtórzył tylko drugą część zdania. – Tak zwane duble to rzecz normalna w tego typu pracy, coś się mogło źle nagrać, ujęcie mogło nie wyjść, zatem powtórzyłem: „smakuje wyłącznie słodko i doskonale”. Wkrótce potem wyjechałem z kraju. Gdy wróciłem i zobaczyłem spot, musiałem zareagować. Użyto w nim jedynie drugiej części mej wypowiedzi – mówi Makłowicz.

– Czy ktokolwiek przy zdrowych zmysłach mógłby o jakiejkolwiek telewizji powiedzieć, że smakuje wyłącznie słodko i doskonale? Przecież nie chodziło tu o kanał tematyczny z kreskówkami, lecz telewizję mówiącą również o wojnach, klęskach elementarnych, gwałtach i różnych innych ludzkich świństwach – tłumaczy.
Po tej sytuacji, Makłowicz przesłał do TVP pismo, w którym domagał się wycofania spotu lub wycofania fragmentu z nim. Udzielił też kilka wywiadów, po czym wezwany został „na dywanik”. – Wezwano mnie na rozmowę do dyrekcji Dwójki, najwięcej pretensji miano o wywiad, w którym stwierdziłem, że programy informacyjne w TVP to „Miś”. Warunkiem pozostania na antenie miało być odwołanie słów w tymże wywiadzie zawartych. Czyli udzielając wywiadu, miałem akurat pomroczność jasną – stwierdził.

Źródło: Onet

Od redakcji portalu: osoba,która w TVP dokonała manipulacji w wypowiedzi red. Makłowicza powinna ponieść konsekwencje dyscyplinarne. Myślimy,że red. Ziemiec, członek komisji etycznej zajmie się tą sprawą.

Komentarze

Pozostaw komentarz:





  • MEDIA

    Witold Gadowski: wbrew sugestiom „Gazety Finansowej” nie współpracowałem z wywiadem i nie wziąłem łapówki Dziennikarz śledczy Witold Gadowski w odpowiedzi na pytania Grzegorza Jakubowskiego z „Gazety Finansowej” zaprzeczył, jakoby kiedykolwiek współpracował z Agencją Wywiadu, a w 1990 roku starał się o pracę w UOP. - Jakubowskiego i „GF” czeka z mojej strony proces jeśli opublikują te swoje objawienia - zaznaczył. Czytaj więcej... 
    ***
    UOKiK sprawdzi, czy Polska Press wykonała zalecenia UOKiK sprawdzi, czy Polska Press wykonała jego zalecenia z 2013 r. Urząd zgodził się wtedy, by spółka przejęła kontrolę nad Mediami Regionalnymi, nakazując jej jednocześnie sprzedanie "Dziennika Wschodniego" i domen: dziennikwschodni.pl i e-dziennikwschodni.pl niezależnemu podmiotowi. Czytaj więcej...
    ***
    TVP po krytyce Polsatu i TVN: cele misyjne i tożsamościowe ważniejsze niż dla stacji komercyjnych TVP1 przerwała program i transmitowała uroczystość otwarcia Muzeum Rodziny Ulmów aby podkreślić rangę i pokazać wystąpienie prezydenta Andrzeja Dudy - wyjaśnia biuro prasowe TVP, zaznaczając, że na antenie TVP Info pokazywane są obrady komisji śledczej ws. Amber Gold. Czytaj więcej...
    ***
    Łukasz Warzecha zawieszony za krytykowanie związkowców - Nie mam pewności, czy Łukasz Warzecha wróci do TVP Info po okresie zawieszenia - mówi dla Wirtualnemedia.pl prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. Nie precyzuje jednak, od czego zależeć będzie decyzja o ewentualnym powrocie. Warzecha jest zawieszony na razie do końca października br. Czytaj więcej...
    ***
    Polskie Radio: Michał Fabisiak zwolniony, bo nie uprzedził, że pisze o sondażu dla PiS Michał Fabisiak, pisząc o sondażu, który miał zlecić PiS, nie dopełnił swoich obowiązków, gdyż wcześniej nie poinformował o tym przełożonych - podała Małgorzata Kaczmarczyk, rzecznik Polskiego Radia. Czytaj więcej...
    ***
    TVP oczekuje od Emitelu obniżenia opłat za korzystanie z MUX 8 TVP oczekuje, że Emitel obniży opłaty za nadawanie z MUX 8 - dowiedział się "Presserwis". Czytaj więcej...
    ***
    Dotarł do sondażu przygotowanego dla PiS. Zwolnili go z Polskiego Radia, bo nie chciał zdradzić źródła Polskie Radio zwolniło dziennikarza politycznego portalu Polskieradio.pl Michała Fabisiaka, po tym jak nie chciał ujawnić naczelnemu swoich informatorów. Czytaj więcej...  
    ***
    Krzysztof Czabański: należy zlikwidować abonament RTV, media publiczne finansowane z budżetu Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański stwierdził, że jest zwolennikiem zastąpienia abonamentu radiowo-telewizyjnego przez dotację z budżetu państwa. Mogłaby ona wynosić od 2,5 do 3 mld zł rocznie. Czytaj więcej...
    ***
    Senat przyjął nowelizację prawa prasowego Senat w czwartek 19 października 2017 roku przyjął nowelizację ustawy o prawie prasowym. Za przyjęciem projektu głosowało 85 senatorów, a dwóch wstrzymało się od głosu. Przeszła poprawka stanowiąca, że kto opublikuje "dosłownie cytowaną wypowiedź" bez umożliwienia autoryzacji będzie podlegał karze grzywny. Czytaj więcej...
    ***
    Polsat i TVN: Jacek Kurski błędnie zarzucił nam brak relacji z ważnych wydarzeń Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zarzucił TVN-owi i Polsatowi, że pomijają w swoich stacjach wiele ważnych wydarzeń. Przedstawiciele nadawców zwrócili na to uwagę, że relacjonowano tam wydarzenia, których zignorowanie wytknął im Kurski. - Apelujemy do Jacka Kurskiego o to, aby nie angażował Telewizji Polsat w jakiekolwiek rozgrywki polityczne oraz oczekujemy sprostowania wymienionych wcześniej nieprawdziwych informacji - stwierdził rzecznik prasowy Polsatu. Czytaj więcej...
    ***
    Jacek Kurski dla "Rzeczpospolitej": Obiektywizm mediów jest nieosiągalny Nie ma żadnego obiektywnego medium. Nie jest obiektywna telewizja Polsat, nie jest obiektywna w szczególności telewizja TVN, nie jest też w pełni obiektywna telewizja publiczna - powiedział prezes TVP Jacek Kurski w wywiadzie dla czwartkowej "Rzeczpospolitej". Czytaj więcej...
    ***
    Piotr Gliński: „Szkło kontaktowe” dzieli Polaków i sieje nienawiść, „W tyle wizji” delikatniejsze i oparte na humorze Minister kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotr Gliński ocenił, że „Szkło kontaktowe” w TVN24 ma na celu dzielenie Polaków i wzbudzanie w nich nienawiści. Natomiast „W tyle wizji” w TVP Info jego zdaniem jest delikatniejsze i w większym stopniu oparte na humorze. Czytaj więcej...
    ***
    Piotr Nisztor i Jan Piński zarzucają sobie nieprawdziwe informacje w tekstach w „Gazecie Polskiej” i „Gazecie Finansowej” W nowym numerze „Gazety Polskiej” zasugerowano, że tytuły prasowe kierowane przez Jana Pińskiego wspierały Sławomira J. oskarżonego m.in. o kierowanie zorganizowaną grupą przestępczą. - Manipuluje materiałem, jego wiarygodność jest zerowa - mówi o Nisztorze Piński. - W sądzie są już pozwy w związku z regularnym naruszaniem moich dóbr osobistych m.in. przez osoby związane z „Gazetą Finansową” - stwierdza Nisztor. Czytaj więcej...
    ***
    KRRiT odrzuciła skargę na materiał Łukasza Sitka z jąkającą się urzędniczką. „Szkoda. Reporter został z opinią hieny” Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie uznała skargi, złożonej w maju br. przez prezydenta Sopotu na relacje Łukasza Sitka w TVP3 Gdańsk - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Chodzi o materiał w którym wykorzystano jąkanie się urzędniczki. - Nie jestem zdziwiona tym werdyktem - mówi nam zainteresowana. Czytaj więcej...
  • Dziennikarze wspominają…

    witryna4
    To miejsce przeznaczamy na wspomnienia dziennikarzy. W ten sposób staramy się ocalić od zapomnienia to, co minęło...

    Przejdź do Witryny Dziennikarskich Wspomnień

    ***

  • POLECAMY

  • PARTNERZY

    infor_logo


  • FACEBOOK

  • Międzynarodowa Legitymacja Dziennikarska

    legitymacja Członkowie naszego stowarzyszenia mogą uzyskać legitymacje dziennikarskie (International Press Card) Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy FIJ (IFJ), z siedzibą w Brukseli.
  • Menu

  • Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy


    Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej jest organizacją członkowską Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy.
  • Tagi