Odpowiedź REM na prośbę o interwencję w Wydawnictwie Bauer
Dziennikarze RP | 6 cze 2020 15:14 | Brak komentarzy
Warszawa, 4 czerwca 2020 r.
Pani Aneta Dmowska
Szanowna Pani!
Rada Etyki Mediów otrzymała od Pani prośbę o interwencję w Wydawnictwie Bauer w związku z umieszczeniem w piśmie „Tele Tydzień” (wyd.22) tekstu „Nawet 6 cm więcej po 1 dawce”.
Pisze Pani: „Nie ma żadnego ostrzeżenia na okładce, nie ma granicy wieku – po prostu miedzy stronami wyskakuje napis o tym, że przyjemność rośnie proporcjonalnie do wielkości penisa. Moja 10 letnia córka przeczytała dziś cały artykuł i przyszła z pytaniami. Jestem oburzona, że dla pieniędzy z reklam Bauer zrobi wszystko. Czy naprawdę nie ma siły, żeby powstrzymać wpychanie na siłę dzieciom w ręce wulgaryzmów i pornografii? Czy to legalne? Czy to etyczne?”
Artykuł oznaczony jest jako REKLAMA – i z tego powodu powinna oceniać go Komisja Etyki Reklamy. Rada Etyki Mediów zwraca jednak uwagę, że wydawców, redakcje i dziennikarzy obowiązuje Karta Etyki Mediów a ta w 6 Zasadzie (Pierwszeństwa dobra odbiorcy) stanowi, że podstawowe prawa czytelników, widzów i słuchaczy są nadrzędne wobec interesów redakcji, dziennikarzy, wydawców, producentów i nadawców. Sąsiadowanie na stronach Tele Tygodnia artykułów przeznaczonych dla bardzo młodych czytelników z sex-reklamą budzi wątpliwości ,co do charakteru magazynu.
Przed kilku laty w trosce o widzów media elektroniczne zostały zobowiązane do oznaczania dostępności filmów i programów dla poszczególnych grup wiekowych.
Brak takiego obowiązku w magazynach drukowanych prowadzi do coraz częstszych incydentów, jak ten, opisany przez Panią.
Redakcja i wydawca powinni szanować prawa odbiorców Etyki Mediów uważa, że zamieszczenie tej reklamy w magazynie „Tele Tydzień” złamało zasady etyki.
W imieniu Rady Etyki Mediów
Krystyna Mokrosińska
Członek REM
Komentarze
Pozostaw komentarz: