Kandydatki w medialnej kampanii wyborczej – debata
Dziennikarze RP | 7 gru 2019 12:10 | Brak komentarzy
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Fundacja im. Heinricha Bölla w Warszawie
oraz Instytut Spraw Publicznych
serdecznie zapraszają na debatę połączoną z prezentacją monitoringu wyborów:
Kandydatki w medialnej
kampanii wyborczej
11 grudnia 2019 r. (środa) godz. 10:00-12:30
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, aleja „Solidarności” 77, Warszawa
Wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz wyborów parlamentarnych wyraźnie pokazują, że kwoty płci na listach wyborczych, wprowadzone do polskiego prawa w 2011 roku, nie są wystarczającym mechanizmem wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn w polityce. Coraz większego znaczenie dla sukcesu wyborczego nabiera sposób prowadzenia kampanii wyborczej w mediach przez kandydatów i kandydatki. Czym charakteryzowała się medialna kampania wyborcza kandydatek do Parlamentu Europejskiego oraz kandydatek do Sejmu? Czy kandydatki były tak samo widoczne w mediach jak kandydaci? Jaki był obraz kobiet oraz czy kwestia praw kobiet były obecne w oficjalnych spotach komitetów wyborczych?
Otwarcie spotkania
dr Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich
Małgorzata Kopka – Piątek, p.o. dyrektorka Fundacji im. Heinricha Bölla w Warszawie
dr Jacek Kucharczyk, prezes Zarządu, Instytut Spraw Publicznych
Prezentacja wyników monitoringu
Kandydatki w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2019 r.
Małgorzata Druciarek, kierowniczka Obserwatorium Równości Płci, Instytut Spraw Publicznych
Kandydatki w wyborach parlamentarnych 2019 r.
dr Agnieszka Kwiatkowska, Uniwersytet SWPS
Dyskusja panelowa z udziałem:
Agnieszki Grzybek, członkini Zarządu Fundacji na Rzecz Równości i Emancypacji STER
Waldemara Kamińskiego, samorządowca, członka Partii Zieloni, praktyka kampanii wyborczych
prof. Beaty Łaciak, członkini Zarządu Instytutu Spraw Publicznych
Moderacja: dr Jacek Kucharczyk, prezes Zarządu Instytutu Spraw Publicznych
Prosimy o rejestrację online do 9 grudnia
Komentarze
Pozostaw komentarz: