OŚWIADCZENIE Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej

| 21 Lut 2019  11:43 | komentarze 3

Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej, działając w imieniu tysiąca pięciuset rzeczywistych i ponad czterech tysięcy honorowych członków SDRP stwierdza, że po odbudowie nieruchomości przy ul. Foksal 3/5, na miejscu byłego pałacu Wołowskiego, w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku, nieruchomość została przekazana we władanie dziennikarzom.

Przy odbudowie domu uczestniczyli niektórzy członkowie naszego Stowarzyszenia, żyjący do dzisiaj, byli to członkowie Związku Zawodowego Dziennikarzy i powołanego w tym czasie SDP.

Jako spadkobiercy trudu pionierów powojennego dziennikarstwa, organizacja nasza tradycją związana z historią SDP w latach 1952-1980, oświadczamy, że Dom Dziennikarza, jako obiekt środowiskowy, należał i należy do dziennikarzy.

Sprzeciwiamy się wszelkim próbom pozbawienia środowiska dziennikarskiego obiektu, którego historia jest trwałym dorobkiem pokoleń polskich dziennikarzy. Wyrażamy nadzieję i przekonanie, że DOM DZIENNIKARZA będzie w przyszłości prawdziwym domem dla wszystkim stowarzyszeń dziennikarskich, związków zawodowych dziennikarzy i Syndykatu na równych prawach do użytkowania.

PREZYDIUM ZG SDRP
Jerzy Domański, Sławomir Pietrzyk, Andrzej Maślankiewicz,
Tomasz Miłkowski, Ireneusz Michał Hyra

Komentarze

komentarze 3 do “OŚWIADCZENIE Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej”

  1. wojciech
    sobota, 2 - Mar - 2019, godz. 10:55

    Dzisiaj, tj.w sobotę (2.03.2019r.) na portalu:
    wyborcza.pl Warszawa, został zamieszczony tekst traktujący o problemie związanym z domem (pałacykiem) stojącym przy ul. Foksal 3/5. Treść tego tekstu zupełnie odbiega od argumentów zawartych w „Oświadczeniu”, ba,
    nawet nie wspomniano, że m tym budynku mieszczą
    się też biura związane z SDRP, wymieniono zaś kilka innych instytucji.

  2. wojciech
    sobota, 2 - Mar - 2019, godz. 11:01

    Dzisiaj, tj.w sobotę (2.03.2019r.) na portalu:
    wyborcza.pl Warszawa, został zamieszczony tekst traktujący o problemie związanym z domem (pałacykiem) stojącym przy ul. Foksal 3/5. Treść tego tekstu zupełnie odbiega od argumentów zawartych w „Oświadczeniu”, ba,
    nawet nie wspomniano, że w tym budynku mieszczą
    się też biura związane z SDRP, wymieniono zaś kilka innych instytucji.

  3. wojciech
    poniedziałek, 4 - Mar - 2019, godz. 11:23

    Dzisiaj, tj.w poniedziałek 4.03.2019r. dalszy ciąg serialu medialnego związanego ze sprawą budynku przy ul. Foksal 3/5. Tym razem tematem zajął się portal „wirtualnemedia.pl”. Warto przeczytać i samemu wyciągnąć wnioski.

Pozostaw komentarz:





  • SZLIF

    „SZLIF”: Wrocław – nasze miasto
    Już nie pamiętam, kiedy ostatnio któryś ze „Szlifów” był tak naszpikowany lokalnym patriotyzmem, jak numer marcowy. Młodzi dziennikarze z niesamowitym zapałem zbierają coraz to nowsze ciekawostki o swoim mieście i nie tylko.
    Czytaj więcej...
  • POLECAMY

  • W mediach

    JERZY URBAN OBRAZIŁ, NIE OBRAŻAJĄC, A TVP NIE NARUSZYŁA GODNOŚCI - NARUSZAJĄC
    TVP nie naruszyła godności Waldemara Sadowskiego - uznał warszawski sąd okręgowy i w całości oddalił pozew przeciwko telewizji publicznej. Sędzia Krzysztof Świderski uzasadniał, że powód nie wykazał, że TVP naruszyła jego godność. Sadowski ma zapłacić 737 zł tytułem zwrotu kosztów procesu.
    Czytaj więcej...  
    ***
    Rzecznik prezydenta krytykuje TVP za „Wiadomości” po śmierci Adamowicza „Myślę, że tak jak i wiele osób tak samo pan prezydent jest krytyczny wobec tego, co się stało” – tak skomentował w RMF FM postawę Telewizji Polskiej w ostatnich dniach rzecznik prezydenta RP Błażej Spychalski. Czytaj więcej...
    ***
    Autor materiału „Wiadomości” o mowie nienawiści dostał etat i poleciał do Panamy Maciej Sawicki, autor głośnego materiału „Wiadomości” o mowie nienawiści, wyemitowanego po śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, dostał etat w TVP i będzie relacjonować Światowe Dni Młodzieży w Panamie – wynika z informacji „Presserwisu„. Czytaj więcej...
    ***
    TVP manipulowała przekazem z pogrzebu prezydenta Gdańska Według komentatorów Telewizja Polska, relacjonując uroczystości pogrzebowe prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, dopuściła się manipulacji. – Nie sądziłem, że dożyję takich czasów – mówi Andrzej Stankiewicz z Onetu. Czytaj więcej...
    ***
    Zespół radiowej Dwójki krytykuje zdjęcie z anteny audycji "Archiwalnia" 40 pracowników i współpracowników Programu II Polskiego Radia podpisało list do zarządu i prezydium rady programowej Polskiego Radia w obronie audycji Tomasza Obertyna "Archiwalnia", którą zdjęto z anteny. "Decyzja o zaprzestaniu emisji Archiwalni godzi bezpośrednio w nasz program i nas jako zespół" - napisali. Czytaj więcej...
    ***
    Wydawcy spotkają się z Orlenem i Alior Bankiem w sprawie przyszłości Ruchu W najbliższych dniach wydawcy spotkają się z przedstawicielami Orlenu i Alior Banku. Według prezesa Izby Wydawców Prasy Bogusława Chraboty realne jest, by Ruch do końca stycznia przygotował kompletny plan restrukturyzacji. "Puls Biznesu" twierdzi z kolei, że dystrybutor, którego zadłużenie sięga pół miliarda zł, jest bliski upadku. Czytaj więcej...
  • ***

    witryna4
    To miejsce przeznaczamy na wspomnienia dziennikarzy. W ten sposób staramy się ocalić od zapomnienia to, co minęło...

    Przejdź do Witryny Dziennikarskich Wspomnień

    ***

  • PARTNERZY

    infor_logo


  • FACEBOOK

  • Międzynarodowa Legitymacja Dziennikarska

    legitymacja Członkowie naszego stowarzyszenia mogą uzyskać legitymacje dziennikarskie (International Press Card) Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy FIJ (IFJ), z siedzibą w Brukseli.
  • Menu

  • Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy


    Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej jest organizacją członkowską Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy.
  • ARCHIWUM