Bronisław Wildstein o TVP Info: Jak za Gierka

| 25 maja 2017  09:24 | Brak komentarzy


Bronisław Wildstein oglądał w TVP relację z budowy mieszkań w ramach rządowego programu i komentuje: „Jak za Gierka”.

Publicysta opisał w felietonie w prawicowym portalu wPolityce.pl swoje wrażenia po obejrzeniu serwisu informacyjnego w TVP Info. „Rolą mediów, zwłaszcza sekcji informacyjnej, jest relacjonowanie, a natrętna propaganda przeistacza się w autoparodię” – podsumował Wildstein.
Serwis rozpoczął się od relacji na żywo z placu budowy w Białej Podlaskiej. Powstają tu budynki w ramach rządowego programu Mieszkanie Plus. Dziennikarz publicznej telewizji wspiął się na dach budynku tuż obok placu budowy. „Wspięliśmy się po to, by pokazać państwu, jak w praktyce wygląda realizacja programu Mieszkanie Plus. Dzieje się tutaj sporo” – mówił reporter. Relacjonował, że „prawie stu budowlańców czuwa nad tym, żeby ten termin został zachowany”.

Wildstein tak ironicznie podsumował tę relację: „Budowlańcy przecierają spocone pod kaskami czoła, ale ich twarze goreją optymizmem, tak, zdążą na czas, wykonają plan, nie, przepraszam, dotrzymają terminu, mówią”.

W kolejnym materiale o polskiej gospodarce prezenterka mówiła o „najnowszych danych o PKB, które (…) obfitują w wiele pozytywnych wskaźników”. Informację opatrzyła wypowiedzią wicepremiera Mateusza Morawieckiego.

A Wildstein na to: „Polacy cieszą się, raduje się zaproszony do studia ekspert. Polska rośnie w siłę, a ludzie żyją dostatniej. (…) Starszy widz szczypie się, bo czuje się, jakby wehikuł czasu przeniósł go 40 lat wstecz i oglądał TVP Szczepańskiego”. Maciej Szczepański to działacz PZPR, szef Komitetu ds. Radia i Telewizji.

Wildstein pisze w swoim felietonie, że na początku oglądając te materiały, myślał, że to sabotaż: „TVP Info opanowane zostało przez KOD, który robi wszystko, aby wykpić nową władzę i jej przekaz”.

Wildstein pisze, że „odwołany niedawno szef tej stacji Piotr Lichota na nic takiego by nie pozwolił. Ale, zdaje się, odwołany został za to, że zauważył Donalda Tuska, a TVP miała go nie widzieć”.

Publicysta dodaje, że rolą mediów, zwłaszcza sekcji informacyjnej, jest relacjonowanie, a tu „natrętna propaganda przeistacza się w autoparodię”.
Krytyka kanału TVP Info jest szeroko komentowana, bo od ponad roku syn Bronisława Wildsteina – Dawid – jest tutaj szefem publicystyki. Junior nie jest osobą decyzyjną, jeśli chodzi o kształt serwisów informacyjnych. Za serwisy odpowiada Grzegorz Pawelczyk, który kilka dni temu został szefem TVP Info i wicedyrektorem TAI.

Źródło: Polityka.pl

Od redakcji portalu Dzienikarze RP

Bardzo trafne , rzeczowe oceny Bronisława Wildsteina w pełni pokrywają się z krytyką jaką pod adresem TVP, szczególnie Wiadomości i TVP Info , przekazują naszej redakcji czytelnicy. Członkowie Stowarzyszenia Dziennikarzy RP od wielu miesięcy zwracają uwagę , że programy TVP, przede wszystkim bloki informacyjne, nasycone są propagandą rządową w najgorszym stylu. Podobnie oceniane są niektóre bloki autorskie w TVP 2 oraz programach Polskiego Radia, w wykonaniu dziennikarzy samozwańczo zwanymi „niezależni”.

Komentarze

Pozostaw komentarz:





  • MEDIA

    Rada Mediów Narodowych powoła nowych dyrektorów ośrodków TVP, ale nie wyłoni prezesa Rada Mediów Narodowych zajmie się dzisiaj powołaniem dyrektorów trzech oddziałów regionalnych TVP: w Krakowie, w Warszawie i Szczecinie. W ostatniej chwili przewodniczący wycofał z programu punkt obrad, dotyczący wysłuchania kandydata na szefa PAP, Romana Młodkowskiego. Czytaj więcej...
    ***
    TVP rusza z reformą organizacyjną: biuro programowe odpowiedzialne za TVP1, TVP2 i kanały tematyczne Rada nadzorcza Telewizji Polskiej zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy organizacyjnej spółki, która obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej, kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy biuro spraw korporacyjnych TVP. Czytaj więcej...
    ***
    Jacek Kurski dokumenty w konkursie na prezesa TVP złożył 5 minut po czasie. Czabański: zaczął je przekazywać przed czasem We wrześniu ub.r. Jacek Kurski swoją aplikację w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej złożył pięć minut po czasie wyznaczonym w regulaminie - wynika z nagrania monitoringu w Sejmie. Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański uważa, że nie stanowi to podstawy do powtórzenia konkursu. Czytaj więcej...
    ***
    Monika Borkowska po 18 latach pracy w PAP odeszła do „Dziennika Gazety Prawnej” Z początkiem grudnia Monika Borkowska, poprzednio związana z Polską Agencją Prasową, dołączyła do zespołu „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes). Zajmie się tematami ekonomicznymi. Czytaj więcej...
    ***
    Codziennikfeministyczny.pl usunął z tekstu o molestowaniu fragment o gwałcie Z artykułu "Papierowi feminiści. O hipokryzji na lewicy i nowych twarzach polskiego #metoo" opublikowanego w Codziennikfeministyczny.pl usunięty został fragment oskarżający publicystę "Krytyki Politycznej" Jakuba Dymka o gwałt. To reakcja na pismo przedprocesowe wysłane do redakcji przez prawników Dymka. Czytaj więcej...
    ***
    Poseł PO próbował wyrwać mikrofon z ręki Łukaszowi Sitkowi z „Minęła 20” Rafał Grupiński z Platformy Obywatelskiej starał się wyrwać mikrofon reporterowi „Minęła 20” Łukaszowi Sitkowi, który pytał posła o spotkanie polityków PO z sędziami KRS i Sądu Najwyższego. Wielu dziennikarzy skrytykowało Grupińskiego, zaznaczając, że Sitek nie przestrzega elementarnych standardów dziennikarskich Czytaj więcej...
    ***
    Gazeta Wyborcza wzmacnia redakcję cyfryzacji i technologii Sylwia Czubkowska, dziennikarka zajmująca się innowacjami, technologiami i cyfryzacją administracji państwowej zostanie autorką działu Wyborcza Tech Czytaj więcej...
    ***
    W listopadzie br. ”Wiadomości” w TVP 1 oglądało tylko o 15,3 tys. widzów więcej niż "Wydarzenia" w Polsacie. Przewaga ”Faktów” nad ”Wiadomościami” wyniosła 920,2 tys. widzów.
    ”Fakty” TVN w listopadzie br. gromadziły średnio 3,13 mln widzów – o 189,5 tys. mniej niż w listopadzie ub.r. ”Teleexpressowi”, który przyciągał do Jedynki 2,6 mln widzów, ubyło 1,02 mln widzów. ”Wiadomości” (o godz. 19.30) w TVP 1 oglądało 2,21 mln widzów i rok do roku straciły 1,11 mln widzów. Kolejne były ”Wydarzenia” (o godz. 18.50), które w Polsacie śledziło 2,19 mln widzów, czyli o 194,7 tys. mniej niż w listopadzie ub.r. Natomiast ”Panoramę” (o godz. 18) w TVP oglądało 1,39 mln widzów (o 283,3 tys. mniej niż rok wcześniej). Od końca sierpnia br. programy informacyjne TVP 1 i TVP 2 pokazywane są jednocześnie w TVP Info. Przy równoległej emisji w TVP Info łączna widownia ”Teleexpressu” w listopadzie wyniosła 3,21 mln widzów, ”Wiadomości” – 2,74 mln widzów, a ”Panoramy” – 1,86 mln widzów. ”Fakty” – po uwzględnieniu emisji równoległej w TVN i TVN BiS – oglądało w listopadzie średnio 3,31 mln widzów, a ”Wydarzenia" – w Polsacie, Polsat News i Polsat News 2 – 2,36 mln widzów.  
  • Dziennikarze wspominają…

    witryna4
    To miejsce przeznaczamy na wspomnienia dziennikarzy. W ten sposób staramy się ocalić od zapomnienia to, co minęło...

    Przejdź do Witryny Dziennikarskich Wspomnień

    ***

  • POLECAMY

  • PARTNERZY

    infor_logo


  • FACEBOOK

  • Międzynarodowa Legitymacja Dziennikarska

    legitymacja Członkowie naszego stowarzyszenia mogą uzyskać legitymacje dziennikarskie (International Press Card) Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy FIJ (IFJ), z siedzibą w Brukseli.
  • Menu

  • Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy


    Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej jest organizacją członkowską Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy.
  • Tagi